follow follow

Monday, May 24, 2010

pulau redang~REDANG LAGOON

salam..aloha=)

huhu,alhamdulillah,akhirnya aku dah selamat sampai dari bercuti di pulau redang hari tu..biaselah,tyme2 panas gini,seronok rasanya bila pergi bercuti di pulau..aku pergi dengan my sis bersama kawan die,miss eny;)
perjalanan kami bermula bila jadual feri kami sampai pada pukul9 pagi kat syahbandar,kuala terengganu..disebabkan itu jugaklah,kami terpaksa turun sangat awal dari rumah(sebab rumah kami dari jeti syahbandar tu mengambil masa 2 jam lebih)..

Setibanya kami di sana,ape lagi,aku da start pening2 la sebab aku ni memang MABUK KENDERAAN..ushh,sgt pening,nasib baik tak muntah atas feri tuh..haha
then,kami pun pergi laa cari chalet kami,iaitu REDANG LAGOON..huhu,chalet tu dok hujung2 sikit,tapi betul2 dekat dengan laut,so memang takde masalah langsung lah nak mandi manda kat sane..lepas siap check in di kaunter tu,kami dibawa oleh pekerja2 kat situ ke bilik kami,104..sambil2 tu,dorang boleh lak cakap KAY ELL ngn kitorang,tapi bila kami ckp kami dr kelantan,ape ag..dorg pon tros ckp ganu le..haha,mereka sangat friendly dan suke bercerita..disebabkan kami ni bertiga,pastu perempuan semuanya,dorang tu memang jaga kitorang laa kan..ekeke

petang tu,kami pergi snorkeling~naik bot yang memeningkan!huhu,da la aku pun pening2 lalat ag masa naik feri tuh,haihh..;P
sampai2 kat tengah laut,adelaaa abg yang sgt baikk tu tanya sama ada aku ni pandai berenang ke tak,ape ag,ak mcm xde lah pndai sgt..so abg tu offer diri untuk guide aku dan sorang amoi tu bsame2=),kakak aku dan kawan die tu berenang bsame2 di area len..yang besnye,abg yang jdik guide aku tu bwk pergi pusing2 sekeliling area tgh laut tu,die tunjukkan mcm2 yg best dan abg tu byk gak berbual2 ngn aku dan amoi tu,lebih kurang sejam lepas tu,kami pun balik..huhu,smpai2 kat chalet,aku lepak2 kat atas buaian tu bsme2 kakak n mis eny,smbil berbual2 dengan beach boy2 di sana..erk,smbil main2 pasangan kera yang sangat sporting~JOKO dan BELLA..haha

malam tu takde la wat ape2 aktiviti sgt,tp kami dibawa oleh guide kami tengok pasir biru aka blue sand..bertuah gak laa malam tu kami dpt g jalan2 sekeliling pulau tu,smpai kat chalet tu,kami melepak2 lagi smbil dengar orang men gitar..sangat besh!

HARI KEDUA

keesokkan harinya,pagi tu kami tak g breakfast pun sbb malas+penat,then kami pun g snorkeling di marine park..kakak aku siap g sewa kamera yang bole bwk masuk air ag tw..selepas penat berpusing2 di marine park tuh,kami balik ke chalet dan makan2,smbil melepak2 lagi..huhu,petang tu kami g snorkeling lagi untuk yang terakhir kalinya,dan masa ni aku sangat tensen!sebab aku pening,dan da hilang mud untuk mandi laut..hampir muntah!waa,nasib baik aku sempat tahan sampai ke darat..balik tu rehat2 bwah pokok kelapa tuh,sejam pastu kami smbg snorkeling lagi(maklumlah..hari last kan..uhuhu)..

akak aku dibawa pusing pulau,aku plak lepas tgk baby shark tu,aku trus nak naik,sbb da pening sgt dan aku amek angin ats bukit tuh dgn guide aku,masa tu da kurang laa sket pening tu kan..huhu,mis eny lak berenang2 lagi(suke betul die berenang ek)haha

malam tu kami g blanje abg2 guide tu minum sb dorg da byk sgt berjasa kat kitorang sepanjang hari tu,lepas tu kami naik atas bukit yang lain tu untuk amek angin,dan bergambar,pastu kami pergi OPEN DISKO???(erk...jangan salah paham..kami tengok je GUIDE2 kami tu menari yee,smbil kami duk kat kerusi kat luar tu melayan lagu..huhu)
balik je chalet,kami sekali lagi melepak di buaian tu smpai ke tgh malam,dan akhirnya kami pun balik ke bilik untuk simpan2 barang untuk balik keesokkan harinya..=P

pulau redang ni memang sangat best~enjoy la sape2 yang berminat nak pergi tu ye;)

No comments:

Post a Comment