follow follow

Tuesday, March 1, 2011

orang kelantan memang penyibuk!

jangan salah paham dulu!
entry ini tidak langsung mahu mengeji@mengutuk orang-orang kelantan,baca dulu,jangan cepat naik darah!


saya berasal dari kelantan
jadi saya memang tahu perangai orang-orang kelantan
korang nak tahu?yang dah tahu pon buat2 tak tahulah ye

satu sifat orang kelantan yang terpuji adalah mereka suka ambik tahu-->itu sebab saya panggil penyibuk
penyibuk di sini bukan satu benda yang negatif okeh!ia lebih merujuk betapa consern orang-orang kelantan ni,tambah2 bila ada yg perlu pertolongan.

pernah terjadi,saya ke bank islam shah alam bersama kakak saya
keta saya plak tiba2 takleh idop
dalam keadaan kalut2 tu,begitu ramai orang yang dtang menolong
dan abg2 itu adalah Orang Kelantan

satu lagi kes yang pernah terjadi di pekan pasir puteh(my hooommeetown!)
ada sorang laki ni meragut(depan bank islam pasir puteh)
dan orang-orang kat situ,
tangkap laki itu
belasah cukup2
kemudian bagi polis
begitu consern kan??

bukan saya nak kata orang negeri lain tak baik@tak consern
saya takde masalah kenegerian disini ye
entry ini cuma nak menaikkan lagi nama orang kelantan yang kebelakangan ini dianggap kasar,kekampungan,kejahatan dan sebagainye.

so,jangan kata orang kelantan jahat lagi ye!
mekacih~

fatanahzakirah

5 comments:

  1. ooo pasir puteh kelantan rupanyer cik fatanah yer..hehe kg mane tu :)

    ReplyDelete
  2. rumah mmg kat pasir puteh,tp jauh jugak dr bandar:),pnah pegi?

    ReplyDelete