follow follow

Sunday, October 16, 2011

untuk kamu:khairiyah huliana



dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani
saya  mulakan entri kali ini dengan lebih tenang
setelah melalui minggu yang meletihkan pada minggu lepas
dan setelah berhadapan tentang sesuatu yang menaikkan amarah
sekarang merasa lebih tenang
lebih damai

dari kecil hidup saya sentiasa ditimpa ujian
agak menyedihkan bila kamu kata
saya ditimpa malang kerana menfitnah kamu
cuba kamu jawab,
apalah yang saya dapat kalau saya menfitnah kamu?
takkan ada sebarang kebaikan pun jika saya buat begitu

saya seorang anak bongsu
saya juga seorang wanita
saya seorang pendiam dan pemendam rasa
saya seorang yang mudah marah
saya bukan seorang pemaaf
saya seorang yang sangat ego
itu diri saya sebenarnya

yang mengubah saya adalah alan
tapi baran itu masih bersisa mungkin
sebab itu sengketa ini dibiarkan berpanjangan

dulu saya cukup menghormati kamu sebagai seorang kakak
kerana dengan kematangan yang kamu ada
saya rasa kamu adalah orangnya
yang dapat menjaga bekas teman lelaki saya dengan sebaiknya

dulu dia adalah orang yang saya sayang
sekarang juga begitu
tapi sayang saya pada dia hanya sebagai seorang kawan
hormatnya saya pada dia ibarat seorang abang
apa yang terjadi antara kami dulu takkan mungkin pernah berlaku lagi

demi Allah,
tiada langsung perasaan dengki dan iri hati dalam diri ini
saya selalu doakan kamu berdua
kerana saya juga dah bertemu dengan lelaki terbaik untuk saya

entah kenapa
sengketa ini terjadi
mungkin kerana baran saya masih ada
atau apa saja sebabnya
entahlah

bila ada kebencian dalam diri
hidup ini takkan bahagia
walaupun hidup saya dipenuhi cinta
tapi ketenangan itu tak hadir dalam dalam diri
mungkin juga kamu merasa benda yang sama

apabila hati ada benci
seolah-olah saya memberi kamu racun untuk diminum
dan saya yang akan mati

kali ini
saya merendahkan ego saya
bukan kerana sesiapa

maafkan saya dengan kata-kata kesat sebelum ini
maafkan saya dengan kebencian yang hadir dalam diri
maafkan saya dengan apa juga salah saya lakukan pada kamu berdua
saya mohon maaf seikhlas hati saya

lupakan yang dulu
saya ingin hidup sempurna tanpa sebarang dendam lagi
sengketa ini biarlah tamat sampai disini
semoga hidup kita lebih sempurna dan bahagia
saya juga sudah maafkan kamu

''Everyone makes mistakes. But what we have to do, is learn from them, 
forgive the people who hurt you, apologize to the people who you hurt, forget about them, and move on.''



:. untuk alan yang banyak menegur saya
' thanks for your advise..yet,ct betul-betul rasa tenang bila minta maaf..
ct pun nak jadi pemaaf macam lan yang tak pernah simpan dendam pada sesiapa..i wish to be like you sayang..=)'

1 comment:

  1. Assalamualaikum,

    dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim

    Buat Fatanah Zakirah
    sy da bc post kamo
    dlu, sy sedikit terkilan dgn kamo
    seperti jgk kamo ckp aper guna kamo fitnah sy,
    semetelah itu jg dgn sy, aper guna sy fitnah kamo?

    sy da byk pk, dlu sy dh maaf kan kamo,
    tp kata2 kesat kamo tempoh hari buat sy lagi terkejut
    tp biarlah, sy tdk kisah dgn kata2 itu sbb tw kamo sdg marah

    kamo punya amarah, begitu jg sy
    tp sia sia kita bergaduh benda yg x msk akal ni..

    setelah bc entry kamoo, sy tw kamo sudah seikhlas hati meminta maaf dan memaafkan sy

    jadi disini, untuk kali ini,
    sy juga ingin meminta maaf pada kamo jika sebelum ini sy buat kamoo slh paham dgn sy
    sy x der niat buat kamo dibenci mohd saiful tu, demi Allah
    sy mmg x berniat buat kamo putus kawan dgn dia...
    Dlu sy anggap kamo sbg seorang adik, jd bila bf kamo cerita ttg perkara itu, niat sy hnya utk beri nasihat
    tiada niat lain supaya kamo dibenci dia... hrp kamo phm.. sy pernah terangkan benda tu pd kamo dlu..
    sy minta maaf untuk semua kesalahan yg sy lakukan pada kamo

    sy juga maafkan kamoo.. harap tiada la sengketa antara kita
    sy sudah lupakan semua itu,
    harap kamo berbahagia selalu dan menjalani kehidupan yg tenang...

    harapan sy sengketa kita tamat disini..

    terima kasih atas sebuah kemaafan itu.. sy hargai..

    sy minta maaf, dan sy maaf kan kamu, hrp kita dpt hidup dgn tenang dan sempurna...

    amin..

    sekian dari saya....

    ReplyDelete